Ring +40 71 84 35

4home.dk 4home.dk


Handelsbetingelser


Herunder finder du alle vores handelsbetingelser.

Gi' os endeligt et kald, hvis der er noget, du er i tvivl om - vi er her for dig.

 

Kontraktindgåelse

Der indgås udelukkende kontrakter på dansk.
Priser. Alle priser er inklusive moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. 4home importerer varen direkte fra fabrikken og sælger varen direkte til dig uden fordyrende mellemled. Vejledende priser er butiksprisen på varen eller en tilsvarende vare, inklusiv moms. Vi tager forbehold for udsolgte varer, produkt- og prisændringer. Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@4home.dk.

 

Betalingsoplysninger


Du kan bruge følgende betalingskort: Dankort, Visakort, Visa Electron, Mastercard, Maestro-Kort og JBC Cards.



Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret, for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i parentesen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på 4home.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra 4home.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Ordrebekræftelse


Så snart du har sendt din bestilling via websitet, vil du kunne se din ordrebekræftelse på skærmen med dit bestillingsnummer og det samlede ordrebeløb. Vi vil bede dig udskrive og gemme denne bekræftelse, til du har modtaget din endelige ordrebekræftelse via e-mail.

Følgeseddel. Følgeseddel sendes sammen med varen.

Forsendelse og levering. Ordrer ekspederes i den rækkefølge, de modtages. Du vil få tilsendt en e-mail med din ordrebekræftelse, og derefter kan du regne med at modtage varerne inden for 2-3 dage, med mindre andet er anført.

Levering til privat og firma adresse. Der bliver påregnet 49 kr. for fragt. Ved levering uden for Danmark herunder Grønland og Færøerne vil der blive pålagt et forsendelsesgebyr gældende for det enkelte land, her en minimum standardporto, som ikke er ensbetydende med endelig porto, portoen udregnes ud fra den enkelte ordre. Levering sker normalt inden for 2-5 hverdage (lidt længere tid, hvis varen ikke er på lager og hvis ordren skal til udlandet). Kunden kontaktes via e-mail hvis varen er forsinket. Hvis ordren nægtes ved modtagelsen, eller ikke afhentes fratrækkes evt. gebyr for returforsendelse der bliver pålagt af Post Danmark eller pågældende fragtfirma. Dette gælder også udenlandsordrer.


Levering til B2B kunder:


Der bliver pålagt et ekspeditionsgebyr pr. ordre på kr. 55,00 samt påregnet fragt
kr. 49,00 pr. 30 kg.

Vi sender ordrer til følgende lande: Danmark, Færøerne, Grønland, Norge og Sverige.

Fortrydelsesret


Fortryder du købet, bedes du, for egen regning, sende varen tilbage til vores lager senest den 14. dag efter modtagelsen. Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Hvis købet fortrydes bedes du returnere varen ubrugt i den originale emballage da den originale emballage kan repræsentere en ikke uvæsentlig del af varens værdi for 4home, og varen således ikke kan anses for at være returneret i væsentligt samme stand og mængde, hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget. I værste fald vil manglende original emballage betyde at du ikke vil kunne fortryde dit køb. Ved fortrydelse af købet, vil pengene blive indsat på din bankkonto. Du bedes oplyse om dit reg.nr. og konto nr. på din bank ved returnering af varer.


Returadresse Lager:


iBob Lagerhotel A/S
Att.: ws445
Falkevej 3A
6705 Esbjerg Ø

Eneste omkostning du har når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsbehandling


Ved fejl på varen, kan du klage til ovenstående adresse eller telefonnummer. Du har 2 års reklamationsret. 4home betaler rimelige fragtomkostninger, såfremt du reklamerer over en vare og tilbagesender den. Du kan kræve omlevering. Det vil sige, at du kan kræve en ny vare fremsendt som erstatning for den, der reklameres over. Du kan også vælge at få varen repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det forudsætter at reklamationen er berettiget, samt at det ikke medfører urimelige omkostninger for 4home.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Kundeservice. 4home kundeservice er til for dig! Du er altid velkommen til at sende en e-mail til info@4home.dk hvis du har spørgsmål eller kommentarer. Vi kontakter dig inden for 24 timer.

Registrering af oplysninger


Der anvendes en såkaldt "Session Tracking Cookie". Det vil sige, at når man som kunde går ind på vores hjemmeside, så gemmes oplysninger om kundens `session` (besøg), som udelukkende er en unik nøgle, til at håndtere kundens indkøbskurv. Når kunden lukker browseren, vil denne cookie blive slettet igen. Den indeholder ingen følsomme oplysninger om kunden.
Der logges/gemmes ingen oplysninger om din navigering på hjemmesiden, det vil sige hvilke varer eller sider du kigger på.
Der anvendes datawarehousing, til at vise hvilke varer der bliver solgt, hvor mange og den total omsætning. Dette er dog generelt og ikke pr. kunde. Der anvendes kryptering ved overførsel af kreditkortoplysninger. Ved gennemført bestilling vil dine oplysninger om betalers og modtagers navn, adresse, postnr., telefon nr. og e-mail (IKKE kortoplysninger) blive gemt, som en del af ordrebehandlingen. Ved fremtidige køb kan du ved opslag på dit telefon nr. hente disse oplysninger igen. Oplysningerne anvendes udelukkende i forbindelse med køb på 4homes hjemmeside, og vil ikke blive videregivet. De registrerede oplysninger gemmes i 5 år og bliver herefter slettet. Som registreret har du altid mulighed for indsigt og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne i Persondataloven. Personhenførbare oplysninger (udover kreditoplysninger) opbevares og transmitteres ikke krypteret. 4home er den dataansvarlige. Direktøren og de ansatte for 4home har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.


Gavekort
Betingelser for køb og brug af gavekort hos 4home. Gavekort bestilles i shoppen som alle andre varer, og er på den værdi du har valgt og betalt for. Gavekort kan IKKE ombyttes til kontanter. Gavekortet er gældende 5 år fra udstedelsesdatoen trykt på gavekortet. Det er IKKE muligt at få udbetalt en eventuel forskel på gavekortets værdi og varens værdi ved køb i shoppen.


Ansvarsbegrænsning


Erstatningskrav overfor 4home kan ikke overstige fakturabeløbet. Ligeledes har 4home i intet tilfælde ansvar for driftstab, tabt fortjeneste eller andet direkte eller indirekte tab, med mindre andet er aftalt skriftligt.

Force Majure


Skulle levering være forhindret pga. force majeure (dvs. arbejdskonflikt, blokade, politiske uroligheder, krig, mangel på drivkraftsmidler eller omstændigheder i øvrigt, der ligger udenfor 4homs kontrol) fritages 4home for ethvert ansvar, og 4home har
ret til helt eller delvist at annullere aftalen eller udskyde leverancen.

Ovenstående ansvarsfraskrivelser gælder medmindre der fremgår andet direkte af dansk rets ufravigelige regler.

Forbehold


4home forbeholder sig ret til prisændringer uden varsel til kunder. Ligeledes tages der forbehold for trykfejl, udsolgte produkter samt systemfejl.